11 Ocak 2011 Salı

Taşlı Halı Modelleri – Halı Serme

Biz evlenirken şu meşhur taşlı halılar daha pek piyasada yoktu. Bir gün gezerken Step mağazasında bir model görmüş ve bayılmıştım ama bir fiyat çıkarınca 6m2 halı için 6000 lira mı ne istemişlerdi, ÇÜŞ demiş ve STEP’in üzerini alışveriş listemden çizmiştim. Tamam, pahalı, kalite, tasarım, dizayn zart zurt ama kardeşim mobilya/eşya’nın modası bir-iki senede geçiyor, zaten 5 yılda elindekilerden sıkılmaya başlıyorsun, maddi durumun müsait olursa en geç 10.yılda tüm eşyalar değiştiriliyor artık.. E böyle bir durumda neden bir masaya 8000lira, halıya 6000 lira vereyim ki mantığı var bende.

Neyse taşlı halıları ucuza nasıl alırız diye yaldır yaldır gezmeye başladık biz Izmir sokaklarında. Derken sadece tek bir mağazada aynısından buldum, Pierre Cardin yapmış ve ben alırken metrekaresi 100 liraydı! 3 metrelik iki uzun yolluk ve 1.5 metrelik bir kısa yolluğu 600 liraya aldık böylece. Gerçi baya bir üreyim sırası bekledik ama olsun. Pabucumu yesin STEP ve 6000 liralık taşlı halısı yağni!

Neyse işte, eski evimizde koridor _|-- şeklinde üç dar parçaydı, bu yolluklar tam koridoru kaplıyordu. Yeni evimizde hôl alanı büyük bir dikdörtgen ama bir ucu diğerinden daha dar. Yani şu aşağıdaki gibi yaklaşık.


Ben de halılarımızı değerlendirebilmek için uzun yolluğu koridorun uzun tarafına, kısa yolluğu da dar kısma, birbirine paralel olarak yerleştirdim. Elimizde kalan üçüncü uzun yolluğu da, açık mutfakla salonu ayırmak için bir hat olarak koridor devamında kullandık. Koridor boşluğunun son hali böyle oldu.





Hatta bir arkadaşımız da bu halıları çok beğenip aynısından aldı. Ben taşlı halıları çok seviyorum, üzerine basınca bile iyi hissettiriyor insana kendini. Hem bizimki gibi soluk tonlara sahip bir evde güzel kontrast oluşturuyor. Seven / sevmeyen? : )

7 yorum:

  1. Cok guzel olmus...güzel günlerde kullanın sekercim:) Taslı deyince ben ilk anlamadım swarovskili filan sandım hehehe resmi koydugun iyi olmus:)

    YanıtlaSil
  2. şık olmuş:) Ben de ev döşeyeceğim için böyhle renkleri, halıları görmek iyi oluyor:) başarılı:D

    YanıtlaSil
  3. Sevdimmmmmm..
    Bende Laçinde görmüş ve bayılmıştım o step halıya..
    Mağazaya gittik hatta şansımıza indirime girmişti 1500 TL falandı sanırım ama stoklarda kalmadığı için başka marka bir halı aldım çok da memnunum. Şurdan http://annelerlehayatadair.blogspot.com/2010/09/oturma-odamz-yeniledik.html görebilirsin istersen :D

    YanıtlaSil
  4. Bayıldım. Steptekilerden daha bile güzelmiş. İstanbulda bulmam mümkün mü acaba? Çok ama çok beğendim. Bende ev döşeyeceğim ve bunlardan istiyorum :)

    http://holdonlife.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  5. farklılığı severim...güzel olmuş...

    YanıtlaSil
  6. aynı halılardan benim evimde de var :) çok severek aldım ve kullanıyorum..sizde görünce de çok sevindim..iyi gğnlerde kullanın

    YanıtlaSil
  7. çok şık tasarımlı halılar sanki taşlar üzerinde yürümeyormuş gibi.

    YanıtlaSil