5 Ağustos 2015 Çarşamba

Sirke ile Kireç Çözme {Doğal Kireç Çözücü}

Uzun süredir mutfak lavobumun armatürünün uç kısmında biriken bir beyaz kireç tabakası vardı ve artık kaskatı durumdaydı. Bu tabakadan kurtulmak istiyordum ancak temizlik malzemelerinin çoğuna alerjim var ve yüzeylerde uzun süre beklettiğimde kokusundan rahatsız oluyorum. Kireci doğal yollarla çözmek için ne yapabilirim diye favori platformum Pinterest'de kısa bir aramayla çözümü buldum, Sirke!

Okuduğum yazılarda, taşlaşmış kireci çözmek için, armatürlerin veya duş başlıklarının ucunu sirke dolu bir torbaya batırın ve bu şekilde uzun bir süre bekletin önerisine rastladım, denemeden edemezdim. Küçük bir buzdolabı poşetine bir miktar üzüm sirkesi doldurdum ve poşeti düşmemesi için armatüre bir lastik ile tutturup, bir saat beklettim.


Bir saat sonra poşeti çıkarttığımda, sarı bir mutfak beziyle armatürü sildim ve işte sonuç - tadaaa! O koca bembeyaz kireç tabakası yok olmuş, üstelik de hiç ovmadan. 


Bu muhteşem sonucu gördükten sonra bir "ÖNCESİ" fotoğrafı çekmediğime pişman olmadım değil ama sirke ile kireç çözme yöntemi kesinlikle denemeye değer!

1 yorum: