10 Kasım 2010 Çarşamba

Organize İşler Bunlar

Organize İşler BunlarDüzenleme/temizlik bloglarında yabancıların hep bahsettiği birşey var: “setler halinde iş yapmak”. Yani oturup bir günde bütün evin temizliğini yapıp yorulmaktansa, her gün önceden belirlediğiniz bir işi parti parti yapmak. Hatta bu işi abartıp kendilerine 30 günlük plan program yapıp ona göre yaşayan insanlar var. Ben onlardan biri olamam elbette, hatta olmak da istemiyorum ama benim de bazı işlerim için bir programa ihtiyacım var.

Büyük temizlik için onbeş günde bir eve gelen bir ablam var, o geldiğinde cam, halı silmek gibi benim yapmaya vaktimin/enerjimin olmadığı işleri yapıyor ama devamlı yaşanan bir evde maalesef 15 günde bir büyük temizlik bile yeterli değil. Hele benimki gibi açık mutfağı olan, her gün o mutfakta yemek pişirilip/yenen evde yaşıyorsanız hiç şansınız yok.

Benim evim üç odalı. Bir oda yatak odamız, diğer oda yemek odamız (kalabalık yemekler için) ve üçüncü odamız da anneannemize ait. Salonumuz açık mutfaklı ve ufak bir yemek alanımız var.

Büyük temizlik ne kadar yapılırsa yapılsın evde en çok kirlenen yer açık mutfakta yemek yediğimiz alan. Yere dökülen kırıntılar ömrümü tüketti desem yeri. Bir de ben kirli banyoya, pis lavaboya tahammül edemiyorum. Lavabonun içi parlamalı, klozet bembeyaz olmalı, temiz havlular vs olmalı.

Önümüzdeki hafta gelecek bayram tatili beraberinde evde ufak ufak iş görmek istiyorum, ben de programımı şu şekilde yaptım, umarım bağlı kalabilirim.

Cuma akşamı: Buzdolabının içine el atıp, bozulan şeyleri atmak, büyük kapları küçük kaplara geçirmek, haftasonu için kahvaltılıkları kontrol etmek, Cumartesi akşamı için yemek pişirmek.

Cumartesi akşamı: Çarşaflarımızı değiştirmek, yatak odasında askıya yığılan kıyafetleri yerlerine kaldırmak, ütülerimi yapmak, banyoyu temizlemek.

Pazar günü: Salon perdelerini yıkayıp tekrar asmak, alışveriş edip yerleştirmek, bayram tatlısını yapmak, Pazartesi günü için yemek pişirmek.

Pazartesi: Banyo ve mutfağı dip köşe temizleyip, eve süpürge ve vileda tutmak, salon TV ünitesinin tozlarını almak.

5 yorum:

  1. banyo konusunda hemfikirim bende tertemiz olmasını istiyorum dediğin gibi parlamalı her zaman :D parlamazsa uyku bile tutmaz beni mutlaka gider ovalarım :) beni de hafta sonu güzel bir temizlik bekliyor perdeler vs el atmak lazım :)

    YanıtlaSil
  2. bunların hepsini günü gününe yapacağından eminim ben de feyz aldım:)

    YanıtlaSil
  3. Kırıntılar benim de ömrümü tüketti :( her akşam ve sabah mutfakta yemek yendiği için artık kırıntı gördükçe fıttırıyorum! temizlik yaptıktan sonra evdekileri kıpırdamayın,dökmeyin,kirletmeyin die delirtiyorum :D

    YanıtlaSil
  4. Kolay gelsin. O kadar işin arasında düzenli olarak fotoğraf çekip blog yazabilen bir insan olduğun için şu an gıpta ile bakıyorum sana. Maşallah nazar değmesin.

    Ben de işleri genellikle böyle bölüyorum ama benim evde iki oda var zaten (: Mutfak benim de açık, o yüzden masa koymadık, tembel işi getirip sehpanın üstünde tv karşısında yiyoruz. Evi de tam tembel stayla yaptım. Raf ve raflara konacak süs eşyası yok, eşyaların altı olabildiğince açık (kolay silinme-süpürülme), mümkün mertebe az halı, perdeler de silinebilir stor. Yer lambası gibi toz tutacak şeyler yok. Süs olarak alınmış hiçbir şey yok.

    YanıtlaSil
  5. Seni can-ı gönülden tebrik ediyorum...anneannenden oturu...cok yazamicam...aglayabilirim cunku...:)
    becerikli kız...elinden herşey gelir..pırıl kalpli...operim

    YanıtlaSil